Wednesday, December 4, 2019

BBM3410Satu2019: Ibu (Instagram)

Tugasan kali ini adalah tentang IBU, dimana kami perlu menulis satu dialog bercakap bersama Ibu tentang kehidupan apa-apa sahaja.

Ini MA... bidadari saya, nyawa, jantung, hati semua ada dekat orang ini,
Me: Assalamualaikum ma
Ma: Waalaikumusalam
Me: Ma adik perikso minggu ni tu
Ma:  Takpe nanti ma tiup sikit...fuh fuh fuh
Me: Ma, adik runsing lalu klu perikso gak
Ma: Gitu sokmo doh adik gak, klu perikso sokmo takut, lpas perikso gak xdop gpoe doh lah, xpoe nanti ma maye hajat, pkul brape perikso tu?
Me: Hari selasa adu duo ketah, pkul 10-12 ng 2-4...
Ma: Boleh tu, keno baco lah klu dop baco dop jadi kijo jugok
Me: Hehehehe... baco doh ni ma

Ma senyum memang sehabis manis untuk semua orang dan Aku di ajar untuk senyum dalam apa jua keadaan sekali kadang-kadang air mata mengalir keluar kalau melihat gambar Ma...
Aku rindu sangat nak berbual dengan ma macam ni, nak mengadu sakit, nak cakap aku takut kalau masa nak periksa tapi apa kan daya aku, ini hanya semua kenangan yang aku mampu ingat untuk sepanjang kehidupan aku di dunia tapi percaya lah aku rindu sangat nak berbual dengan ma, nak peluk ma, nak salam ma, nak cium ma, nak pusing2 naik muto, nak masak dan semua berkaitan dengan ma... insyaAllah ma, adik sokmo doakan ma dan kita berdua bertemu di sana nanti... semoga Allah makbulkan doa adik ni,


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Kalendar Adobe Photoshop

Pada minggu akhir-akhir pada sem ini, kami semua diajar oleh En. Akmal dalam kelas amali multimedia untuk menghasilkan satu kalendar kami s...